Zdrowe i zrównoważone życie to ostatnio hasło wyjątkowo mocno promowane na całym świecie. W zachęcanie do zmiany swojego trybu życia zachęcają celebryci, prawdziwe autorytety naukowe, organizacje rządowe i pozarządowe. Oraz media i wydawnictwa, które produkują rocznie setki poradników kuchennych, lifestyle’owych czy sportowych, tworzą magazyny i kanały telewizyjne, promują produkty do kuchni i akcesoria sportowe. Za całym trendem mądrego odżywiania się i życia w zgodzie z naturalnymi dla człowieka zasadami, stoi wielki biznes i trzeba mieć świadomość, że spora część marek kosztuje więcej niekoniecznie ze względu na jakość swoich produktów, ale skuteczny marketing. Wiele badań potwierdza, że już sama konstrukcja opakowania i nawiązanie w jego graficznej stronie do symboli ekologicznych i materiałów naturalnych tworzy wrażenie bardziej prozdrowotnej zawartości. Nie ma skuteczniejszej metody na ocenianie realnego potencjału żywności niż dokładne czytanie składów i etykiet produktów w dużych sklepach, lub rozmowę ze sprzedawcą w przypadku mniejszych sklepików.